mandag 9. august 2010

PB Home og fargeblanding


En av våre favoritt leverandører er svenske PB Home.
Klassisk, pent og røft på en gang.
Alt fra møbler til verdens beste duftlys.
Masse PB ventes til Anemone i løpet av høsten!
Vi gleder oss!
Kikk innom PB Home å bli fristet du også....

Mens jeg planlegger åpning av Anemone i nye lokaler i oktober, hjelper jeg også min lillebror å beise hus...
Han bygger altså funkis hus. Siden han er tømrer og firmaet hans bygger mye funkis.
 Er han veldig bevist og veldig kresen på hvordan det skal være.
Dette gjelder også på beising og farge...
Hverken jeg eller brother bear var helt fornøyd med fargenyansene de kunne blande til oss på fargehandelen.
Enten for mørkt, eller for lyst, eller feil fargenyanse. Siden noe av huset kles i trykkimprignerte matrialer blir det på dette en annen farge enn på den vanlige kledningen.
Vi har derfor blandet oss en farge selv!
Vi har milliliter for milliliter prøvd oss frem til den perfekte fargen var der!


Fargen skulle være mørkegrå, men ikke for svart.
Dermed ble det sprøytet i milliliter for milliliter med hvitt i en liter av orginalfargen.
 Målene ble ganget opp slik at de passer til å blande et 10 liter spann om gangen.
 I et 10 liter spann er det bare 9 liter maling! Viktig viktig!
Enkel fargeblanding, men viktig og være nøyaktig og skrive ned "oppskriften" slik at nye spann som blandes blir like de som allerede er kommet på veggen.


Brother bear er veldig fornøyd med fargen, og jeg beiser nå hus mens alle andre er på jobb.
Deilig og bare kunne plugge lydboken i ørene og begynne å jobbe....
Maler er da ingen dum jobb... ;)


Jeg gleder meg veldig til oktober, og reåpningen av Anemone!
I lokaler hos Anne Karis quilt og søm rett borti Arnatveitveien åpner vi dørene igjen i oktober!
Hele varesortementet blir nytt!
Masse nyheter fra våre faste gode leverandører, men også en del nye spennende leverandører blir det.
Noe nytt, og noen overraskelser blir det også...

Håper alle nyter sensommeren!

1 kommentar:

Loppe sa...

God male-lyst
Følger dig

God sensommer
Klem
Loppe