tirsdag 2. august 2011

Sommermat og sommertid


Ferietid og sommervarmt hos oss om dagene!
Men det skal ikke vare lenge...
Om å gjøre å nyte sommerdagene når vi har de.
Uansett deilig å ha fri, og være hjemme å jobbe på huset.
Vi maler og snekrer og griller litt innimellom...
Husprosjektet vårt har en bitte liten forsinkelse pga betenelse i knær og skuldre her i gården...
Vi har fått gjort en del i sommer likevel.
Men vi har også fått tid å ligge litt i hengekøyen og grille på terrassen :)
Fylte kyllingfileter, saltkokte popter og vannmelonsalat.
Utrolig god sommermat og kjapt å lage!


Jeg pleier å fylle kyllingfiletene med noe godt før vi griller dem...
I går var det tørkete aprikoser, chilli og litt løk.
Soltørket tomat er også kjempegodt!
Hakk opp det du vil ha i, bland det sammen med litt olivenolje og fyll det i en lomme du skjærer i kyllingen.
Surr rundt med hyssing, pensle med olje, så er de klar for grillen eller pannen.


Vannmelonsalat med fetaost og oliven.
Denne fant jeg på min favoritt blogg House of Philia.
Vannmelon og fetaost i terninger, hel over gode oliven, litt olivenolje og balsamico eddik.
Supergodt og friskt!


Aioli og kalamata oliven i mine Burleigh skåler.
Elsker denne blå, engelske og utrolig nydelige keramikken!


Kanskje litt middagsinspirasjon...
 Kjapt, lett og utrolig god sommermat.

Håper du nyter sommeren der ute!
Oda styrer butikken på Anemone, hun teller varer og gjør klar til høstens nyheter.
GreenGate ventes i midten av august...
Siste rest av salget går disse dagene!!!

Velkommen til oss på Anemone!

3 kommentarer:

Oda sa...

Åh dette så godt ut! Dette vil eg prøve å lage ;) Kunne eg ha fått oppskriften på den aiolien? Når vi var i Spania spiste vi såå mye god aioli, og då tenkte eg at det var noe eg ville prøve å lage når eg kom hjem. Så om eg kunne ha fått oppskriften hadde det vært fantastisk! =D

Kos deg med oppussing og grilling mens vi har varmt og fint vær :D

Klem klem fra Oda

Anemone sa...

Hei Oda!
Jeg har skrevet opp to oppskrifter på Aioli til deg. En ekte og en enklere juksevariant... ;)
legger de inn på Anemone når jeg henter blomstene i morgen tidlig.
Du er så flink i butikken! Lovely når du styrer sjappå ;)
Vi sees flinkis! Klem klem :)

Monica sa...

mmm, nam, nam...
dette så veldig godt ut!
Middagstips tas alltid imot med stor takk ;)
Burleigh skålene dine er bare så skjønne, nydelig farge.
Riktig god bedring til "pasienten", håper det går bedre med knær og skuldre ;D
Ønsker dere en riktig fin helg, vi snakkes.