onsdag 2. desember 2009

Juleverksted, julestemning og et skjønt lite juletre



Jeg er i julestemning om dagen!
Det begynner å dra seg til mot jul i butikken. Travle, men så utolig kjekke dager ( og kvelder ) på jobb nå!
I går hadde jeg juleverksted i butikken med alle jentene. Det er blitt en veldig koselig tradisjon. Og pga mange kreative jenter må det nå deles opp i to juleverksted kvelder for å få plass til alle... :)
Gløgg og pepperkaker, julemusikk, og butikken full av stearinlys...
Vi laget kranser og hjerter av hønsenetting og mose. Små konglehjerter og knappehjerter. Juletrær av edelgran og kvisthjerter. Alle er så flinke og produktive :)
Tusen takk for en kjempe koselig kveld, alle jentene!
Ble dårlig med bilder fra verkstedet... Noen hjemmefra blir det isteden.





Knappehjerter a`la Walther er veldig enkle lage selv... Små hjerter av lerkekongler bundet på sølvtråd er også lette å lage. Litt bånd i valgfri farge. Ingen blir like :)



Juletre av edelgran på et stativ av hønsenetting. Enkelt pyntet med stjerne og sløyfe.
Alt laget på juleverkstedet!





Jeg har endelig fått ny sofa!!!
Klippan sofaen har gjort sin misjon og er nå blitt byttet ut i en litt bedre, og mye finere Ektorp...
Utrolig skjønt lite juletre er kommet på plass der oliventreet pleier å stå. Det er flyttet ut for vinteren... (!) (Liker seg bedre i en bod med litt lys, enn i varme stuer om vinteren)
I kjelleren min har jeg nå hentet opp det siste av interiør verdi... Tror jeg...
Pidestalen ble ikke engang malt.. Bare rett på plass, med kurv og juletre oppå.
Små juletrelys (som vakler for mye til å bli tent på....) og hjemmelagde knappehjerter på.





En liten julefugl kjøpt i Oslo i helgen (alt mann får tid til i mellom slagene... ;)
Jeg hadde det utrolig kjekt med Oslo- jentene! På søndag var vi på en kjempekoselig cafè\interiørbutikk\delikatesse butikk som het Grøhn. Inspirasjon i massevis!!!
Tusen takk for meg, Birthe og Tobias! Så koselig bo hos dere :) 


Zink husene fra Walther i forje innlegg har vært enorm respons på!!!  De fleste var utsolgt på et par dager...
Det er noen igjen. Det store med hank til 299 kr, det runde til 149 kr, og det aller minste til 99 kr.
Gi meg en lyd hvis jeg skal holde av et til deg. Eller sende i posten om du bor langt unna.





Adventkalenderer og tall er -50% i butikken nå!!!!
Zink tall 1-24 koster nå 75 kr.
Kalendereskene, 24 stk koster nå 149 kr.



4 kommentarer:

Tina sa...

God morgen, så koselig det var her hos deg. Nusselig det lille juletreet ditt da og grattis med ny sofa. Hvit og fin da! Hørtes koselig ut med jentekveld og kreativitet og produktiv. Så flike dere er da! Ha en fortsatt fin førjulstid! Klæm

Oda sa...

Ååå så koslig du har det!!! Den sofaen var kjempe fin! Og med pels i var døds skjønt!! =D Knappehjertene ble utrolig søte!

Tusen takk for kjempe koselig kommentar på bloggen! Utrolig kjekt! =D

Tror ikkje mormor og besten vet om bloggen, så håper det forblir slik ^^,

Vi snakkes ja =D Gleder meg...^^

Monica sa...

Hei på deg :)
Så mye lekkert dere har laget, skikkelige flinke damer!
"Slit an" med ny sofa. Koselige bilder du har tatt hjemme, skjønn julegran. Har vært å hentet meg en liten gran selv i dag, men den ble liksom for stor for den ene og for liten for det andre...?? Får se hvor den ender opp.
Ha en fortsatt fin kveld!

Magdalena sa...

tenker dere har hatt det knallkoselig i butikken...
fine bilder fra stua di, herlig sofa,- slit`an...
har vært på sanketur i skogen igjen i dag,- fant små grantrær, blåbærlyng, og einer + grankongler...
har en liten sti eg går på, der eg aldri har møtt folk...
så er det så nydelig utsikt når man kommer litt oppover...
ha en fin helg,- magny