tirsdag 18. februar 2014

Mitt første år på Anemone



Ett år og mitt første år har nå gått her på Anemone.
Det har vært et flott og lærerikt år, med både oppturer og nedturer.
I dette inlegget vil jeg fortelle litt om dette året, og litt om meg selv.

Helt siden jeg var liten, har jeg vært en kreativ jente.
Jeg har alltid likt å skape ting og gjøre det koselig rundt meg.
Jeg er oppvokst på bondegård, og har masse fine minner fra min barndom.
Der jeg hver sommer lagde blomsterkranser til de jeg var glad i.
Husker godt da morfar bygget et stort dukkehus til meg og min søster, og jeg var mest opptatt av at jeg måtte pynte det fint.
Dukkehuset var malt hvitt og rosa, og hadde en stor altan med masse blomsterkasser som jeg bestandig pyntet oppi.



Det var da jeg fant ut at da jeg ble stor ville jeg gjøre noe kreativt og vakkert.
Egentlig tenkte jeg også å bli veterinær fordi jeg elsket dyrene på gården og hundene våre.
Men dette måtte jeg legge bak meg, siden jeg besvimer om jeg ser en liten dråpe blod.



Som 14 åring begynte jeg på min familie sin butikk i Bergen. 
Løiten Lys
Og her fikk jeg utfolde meg kreativt og bli kjent med gode dekorarører .
Nettopp her ble jeg kjendt med Margareth som tidlige drev Anemone blomster.
Hun fortalte om sine opplevelser angående å drive egen blomsterbutikk, og da ble mitt mål at en vakker dag skulle også jeg drive min egen butikk.



Jeg begynte da på Design & Håndtverk, og gikk videre derfra på blomsterdekoratørlinjen i Ulvik i Hardanger.
Jeg frydet meg med vakker natur og vakre blomster.
Jeg følte at jeg var på rett plass. Og etter 10 mnd på skolen deltok jeg i distriktmesterskap i blomsterdekorering.
Jeg fikk da bronsemedalje, og ble veldig stolt og glad over det.

Årene etter jobbet jeg som lærling.
Jeg valgte da å flytte hjemmefra, og inn i min egen leilighet som jeg pusset opp og innredet i min stil.
Er uendelig takknemlig for god hjelp og støtte fra mine fantastiske foreldre.

Etterhvert ble jeg kjendt med Henriette som drev Anemone blomster.
Og da hun ringte og spurte meg om jeg kunne tenke meg å overta etter henne, ble jeg helt overveldet og glad.
Etter å ha tenkt meg grundig om, takket jeg ja.
Denne sjangsen ville jeg ikke gå glipp av.
Så nå har jeg vært her ett år.
23 år er jeg blitt, og mange erfaringer rikere.
Drømmen min har gått i oppfyllese.
Her koser jeg meg i vakkert interiør, og med svært hyggelige kunder.
En av mine favoritter her er GreenGate.
De kommer med nytt design to ganger i året, og jeg er like imponert over hver kolleksjon.

Nå går vi endelig mot vår.
Konfirmasjoner, bryllup og høytider står nå i fokus.
Og få lage brudebukett er en oppgave jeg setter stor pris på, og som jeg elsker å lage.
Jeg gjør meg veldig flid med hver eneste bukett.

Her kommer litt bilder fra vår/sommer kolleksjonen fra GreenGate







Takk for du leste historien om meg og min drøm.

17 kommentarer:

Hjem & Glede sa...

Å hjertelig tillykke med det første året!!!!
GU så fort tiden går!
Og du og du så masse flott i butikken:))))) dåne altså!
Den vakreste blomsten er nok DEG!!!!!
Du er SÅ vakker og skjønn!
Stå på flinka!

God klem fra Camilla :)

Magdalena sa...

gratulerer så mye ! flotte bilder og hyggelig innlegg! nydelig GG :) alltid koselig å stikke innom butikken og prate med deg eller MONICA1 :) :)
masse lykke til videre den søteste butikken på ØYRANE!
Klem,Magny :)

Merete Mellingen sa...

Gratulerer med det første året på Anemone ;)
Uendelig stolt av deg, blomsterpiken min!!
Du har en nydelig butikk og herlig atsmosfære <3

Stoor klem fra
mamma ;)

Villaveien nr 1 sa...

Skjønne Miriam, du er så vakker som en rose altså.
Og for et koselig år det har vært, og stadig komme inn å slå av en prat. Det er alltid koselig å handle hos deg. Og rosene dine er supefine. MÅ alltid ha det hjemme.
Du kledde GG forkle så godt. Nydelig er du min venn.

Trinemarine sa...

Gratulerer med ditt første år! Håper det blir mange fler, lykke til videre! :)

Unknown sa...

Gratulerer så mye med ett årsdagen Miriam.Du er en utrolig flott jente med godt humør. Husker det godt fra vi jobbet sammen på Løiten Lys.Lykke til videre i årene framover.
Klem Ragnhild

Anemone sa...

Tusen takk alle dere fantastisk skjønne damer <3 Blir helt rørt av alle de vakre kommentarene og de fine tingene dere sier :)
Jeg skal stå på videre, og utleve drømmen min <3
Hihihi Klem Miriam <3

HOUSE NR 12 sa...

Gratulerer med 1. året ditt på Anemone!! Koselig innlegg, med masse fine bilder fra koseligste blomsterbutikken! :)
Jobbe på, så blir det mange mange flere år på Anemone og masse blomsterglede :)
Jeg har lært så mye, og hatt så mye arbeidsglede av Anemone. Håper du også får mange gode, koselige Anemone-år :)
Klem Henriette

Anonym sa...

pretty nice blog, following :)

Unknown sa...

Dette er en flott nettside. Eg blir utrolig imponert av å lese her =) Besøk gjerne siden min Skriver litt om pusse oppder =)

António Je. Batalha sa...

Blog encantador,gostei do que vi e li,e desde já lhe dou os parabéns,
também agradeço por partilhar o seu saber, se achar que merece a pena visitar o Peregrino E Servo,também se desejar faça parte dos meus amigos virtuais faça-o de maneira a que possa encontrar o seu blog,para que possa seguir também o seu blog. Paz.
António Batalha.
Aproveito para desejar um Natal muito Feliz.

Laline Zacarkim sa...

Um Sonho seu blog é muito Lindo.

Unknown sa...

Nice blog and article, thanks for sharing. However want to statement on few common issues, The website taste is great, the articles is in point of fact excellent. Vimax canada

Unknown sa...

Thanks for posting useful links in your article regarding military. Keep it up. HD Wallpapers

Unknown sa...

This was a really great read, appreciation for taking the time to put it together! Touched on some very good...
________________
kristen stewart hot

Unknown sa...

Эти девочки - лучшие Индивидуалки Киева sex-ra.com Жизнь все-таки всегда лучше смерти. Никогда еще секс с прекрасной девушкой не был так доступен. Милашка Аня хочет продать свое тело звоните! Отвечаю сама.

Bui Minh trading sa...

tồng kho viglacera
đại lý viglacera
gạch ốp lát viglacera
chậu rửa viglacera