lørdag 7. november 2009

Pottebrød

Vi har hatt en kjempe kjekk lørdag på jobben!
Masse juleklare kunder, og noen ikke så juleklare menn.... ;)
Vi har pakket inn presanger i det nydeligste julepapiret, og gledet oss veldig til jul....





Pottebrød bakt i bakebolle fra Ib. Laursen.
Både muffinsformene, skålene, hjerteformene og bakebollen tåler stekeovn.
Hever deigen i bollen, og rett i ovnen!
Pottebrød
4 dl vann
10 dl mel
4ss olje
1 ts salt
2 ts sukker
2,5 ts tørrgjær
Bland det tørre sammen i en bolle, tilsett det våte.
Hev i 1\2- 1 time.
Stek på 200 grader i ca. 30 minutt

Til supper, pasta og gryter. Eller som rundstykker i muffinsformene. En til hver kuvert kansje... Disse blir utrolig koselige til jul!














Utrolig koselig kjøkkenserie med rutete håndklær, løper, brødpose, marmeladehetter+++
God jul og julefryd skilt, alt fra Ib. Laursen
Julete og veldig koselig!












6 kommentarer:

Tilonino sa...

Så fine ting :) Sender du pr. post? Hilsen Tilonino

Min stil sa...

Rødt er jo julefarge nummer 1. Så masse lekkert du viser.
Ønsker deg en flott søndag.
Klæm fra Susanne

Marie sa...

Så mye fine varer du har! De muffinsformene skulle jeg gjerne hatt noen av! Finns de i andre farger enn rød? Pris?
Klem fra Marie

Hilde sa...

Så koselig!! Jeg gleder meg til å ta turen innom deg! Må bare få lønn på kontoen først..
Klem

charm design sa...

Mange nydelige julevarer.Gleder meg til advent.

Tina sa...

så masse fint og det brødet fristet, flott de formene. NB! Jeg har fått tak i de bokstavene, kalender så du kan bare droppe bestililnga mi! Titter innom igjen jeg! Ha en fin fin kveld! Tina